...

Nieuwe campagne: Find the Fair

02 februari 2017 15:02

Amsterdam is sinds 2014 Fairtrade Hoofdstad. Naast de gemeente hebben inmiddels ruim 200 winkels, horeca-ondernemers, bedrijven en organisaties structureel hun inkoopgedrag veranderd of verstevigd ten gunste van fairtrade. Zij schenken eerlijke koffie, thee of een glaasje wijn aan hun klanten of eigen personeel, verkopen producten met het fairtrade keurmerk of dragen verantwoorde bedrijfskleding. Deze organisaties dragen hun steentje bij aan een betere wereld en wij zetten hen graag in het zonnetje via de campagne Find the Fair. De culturele sector is een belangrijke speler met meer dan 20 deelnemende theaters, bioscopen, muziek- en danspodia, musea en podia voor discussie en debat.

Meerjarige campagne
Stichting Fairtrade Amsterdam zet een nieuwe stap in 2017  met de lancering van een meerjarige campagne met als motto Find the Fair. De campagne gaat van start tijdens de Fairtrade Week in de laatste week van oktober 2017. Focus ligt in eerste instantie op bioscopen, theaters en podia en musea. In 2018 willen we de campagne uitbreiden naar de horeca in de stad.

Veel aandacht voor publiciteit
De campagne zal worden gecommuniceerd via onder andere internet, nieuwsbrieven, sociale media, affiches. Voor de communicatie en publiciteit zoeken we samenwerking met lokale media en natuurlijk ook alle deelnemers aan de campagne.

Betrokkenheid bij de campagne
Franka Viets is de centrale contactpersoon van Stichting Fairtrade Amsterdam voor de culturele instellingen. Zij heeft de afgelopen weken al de nodige mensen gesproken. Bent u nog niet gebeld, maar wilt u graag meer weten over de nieuwe campagne en de mogelijkheden van fairtrade producten, neem dan contact op met Franka (020 7714207).